Algemene verkoopvoorwaarden (consumenten)


1. Algemene Voorwaarden en Interpretatie

1.1. Deze algemene verkoopvoorwaarden consumenten (‘Algemene Voorwaarden’), worden gehanteerd door Thuis-opladen.nl, website van Thuisaansluiten, en door Thuisaansluiten ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 95299564 ‘Thuisaansluiten’. Indien een voorwaarde of verwijzing staat geschreven in deze algemene voorwaarden m.b.t. Thuis-opladen.nl, dan gelden deze evenredig voor Thuisaansluiten. Deze Algemene Voorwaarden hebben betrekking op het verkopen, leveren en aansluiten van laadpunten voor elektrische auto’s (‘Laadpunten’) en daarbij behorende producten zoals verdeelkasten, bekabeling, laadpassen (waaronder mogelijk laaddruppels), markering, etc. (gezamenlijk met Laadpunten ‘Producten’), en met Producten samenhangende dienstverlening, zoals het aansluiten, verplaatsen of verwijderen van Producten, hosting, klantenservice, het ter beschikking stellen van applicaties, interventies, etc.

1.2. Woorden in deze Algemene Voorwaarden als ‘waaronder’, ‘waaronder begrepen’, ‘zoals’, ‘bijvoorbeeld’, etc. worden geacht een ruime betekenis te hebben en te worden gelezen als ‘met inbegrip van, doch niet beperkt tot’. Woorden in deze Algemene Voorwaarden in het meervoud omvatten het enkelvoud en omgekeerd. Woorden in deze Algemene Voorwaarden die met betrekking tot personen een geslacht aanduiden, hebben ook betrekking op ieder ander geslacht of het ontbreken daarvan.

2. Totstandkoming Overeenkomst

2.1. Op verzoek van een (potentiële) afnemer die handelt als consument (‘Klant’), kan Thuis-opladen.nl een voorstel uitbrengen waarin wordt aangegeven welke Producten en/of Diensten de Klant van thuis-opladen.nl wenst te ontvangen en welke prijzen daarbij horen (‘Offerte’). Op het moment dat Klant de Offerte ongewijzigd schriftelijk (waaronder begrepen per e-mail, digitaal of via de website van Thuis-opladen.nl) accepteert gedurende de looptijd van de Offerte, komt een overeenkomst tot stand (‘Overeenkomst’). Er komt geen Overeenkomst tot stand indien de Offerte een fout bevat en de Klant dit wist of redelijkerwijs moest begrijpen. 2.2. De in de Offerte genoemde prijzen voor het uitvoeren van werkzaamheden zijn gebaseerd op de uitvoering van de Overeenkomst tijdens normale kantoortijden en onder normale werkomstandigheden. Indien daarbuiten gewerkt wordt, komen de daarmee gepaard gaande kosten voor rekening van Klant.

2.3. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanvragen voor Offertes, Offertes, orders en Overeenkomsten, alsmede op alle rechtshandelingen tussen thuis-opladen.nl en Klant (‘Partijen’). Bij de totstandkoming van de Overeenkomst danwel door gebruik te maken van Producten of Diensten, stemt Klant ermee in aan de Algemene Voorwaarden te zijn gebonden.

2.4. Afwijkingen van deze Algemene Voorwaarden zijn slechts geldig indien expliciet schriftelijk overeengekomen in de Overeenkomst, onder verwijzing naar het artikel van deze Algemene Voorwaarden waarvan wordt afgeweken. In geval van tegenstrijdigheid tussen de Overeenkomst en deze Algemene Voorwaarden, prevaleert de Overeenkomst, met dien verstande dat verwijzingen naar algemene (inkoop) voorwaarden van Klant altijd buiten beschouwing worden gelaten.

2.5. Aanpassing van een tot stand gekomen Overeenkomst die nodig zijn om (i) de opdracht correct en/of volledig te kunnen uitvoeren, of (ii) omdat Klant een wijziging wenst aan te brengen, leiden tot een door Thuis-opladen.nl op te maken aangepaste Offerte, welke opnieuw dient te worden geaccepteerd door Klant. Alle hieraan verbonden kosten zijn voor rekening van Klant.

3. Uitvoering Overeenkomst

3.1. Tenzij expliciet in de Overeenkomst opgenomen, omvatten de Diensten geen voorbereidende werkzaamheden, waaronder begrepen het zorgen voor een geschikte aansluiting op het elektriciteitsnet en een geschikte elektrotechnische installatie die voldoet aan de daaraan gestelde eisen en toepasselijke wet- en regelgeving. Klant zal er voor eigen rekening en risico zorg voor dragen dat dergelijke voorbereidende werkzaamheden op een juiste wijze zijn afgerond, voordat Thuis-opladen.nl aanvangt met het uitvoeren van de Diensten.

3.2. Thuis-opladen.nl is gerechtigd bij de uitvoering van de Overeenkomst derden in te schakelen. Waar in deze Overeenkomst Thuis-opladen.nl wordt geschreven, wordt derhalve ook de eventueel door Thuis-opladen.nl ingeschakelde derde hieronder begrepen.

3.3. Door Thuis-opladen.nl afgegeven levertijden of termijnen zijn geen fatale termijnen. Thuis opladen.nl is bevoegd de levertijden of termijnen te wijzigen indien (i) de Offerte of Overeenkomst wordt gewijzigd of er sprake is van Meerwerk (zoals gedefinieerd in Artikel 5.3), (ii) er sprake is van vertragende omstandigheden als gevolg van handelen of nalaten van Klant of die anderszins voor rekening of risico van Klant behoren te komen, (iii) zich een onvoorziene omstandigheid voordoet van dien aard dat de Klant niet mag verwachten dat de Overeenkomst ongewijzigd in stand blijft, (iv) Thuis-opladen.nl van oordeel is dat de weersomstandigheden het uitvoeren van de Diensten niet toelaat, of (v) er sprake is van Overmacht.

3.4. In geval van een verlenging of wijziging van levertijden of termijnen, stelt Thuis-opladen.nl de Klant hiervan zo spoedig als redelijkerwijs mogelijk op de hoogte.

4. Producten

4.1. Het risico van de Producten gaat over op Klant op het moment van levering van de Producten op de locatie die door de Klant is aangegeven.

4.2. Thuis-opladen.nl behoudt zich het eigendom voor van alle Producten, totdat Thuis-opladen.nl volledige betaling heeft ontvangen van het bedrag van de Overeenkomst waar de Producten onderdeel van uitmaken. Thuis-opladen.nl behoudt zich het recht voor om (een deel van) de verschuldigde som onder de Overeenkomst vooruit te factureren en de Producten slechts na volledige betaling daarvan te leveren.

4.3. Indien Klant Producten weigert in ontvangst te nemen of niet aanwezig is op het moment van aflevering, is Thuis-opladen.nl gerechtigd deze Producten voor rekening en risico van Klant op te slaan. Klant is verplicht op eerste verzoek van Thuis-opladen.nl de kosten van opslag aan Thuis opladen.nl te vergoeden. Indien afname van Producten c.q. Diensten niet binnen één (1) maand na de eerste poging tot aflevering c.q. uitvoering heeft plaatsgevonden, is Thuis-opladen.nl gerechtigd de Overeenkomst te ontbinden en alle schade en kosten op Klant te verhalen.

5. Diensten

5.1. Indien het uitvoeren van aansluitwerkzaamheden onderdeel uitmaakt van de Offerte of een Overeenkomst, zal Thuis-opladen.nl de locatie die door de Klant is aangewezen als locatie waar de Producten dienen te worden aangesloten (‘Locatie’) beoordelen, teneinde te bepalen welke Diensten en Producten nodig zijn. Een dergelijke aansluitingscheck kan zowel op Locatie als op afstand plaatsvinden. Indien de aansluitingscheck op afstand plaatsvindt, zal Klant er zorg voor dragen dat Thuis-opladen.nl alle gevraagde informatie tijdig ontvangt en dat deze informatie juist is.

5.2. Als een aansluitingscheck op Locatie door Klant niet tijdig wordt geannuleerd of de Klant op het afgesproken tijdstip niet aanwezig is op de Locatie, heeft Thuis-opladen.nl het recht de kosten samenhangende met de aansluitingscheck, vermeerderd met reiskosten, bij Klant in rekening te brengen.

5.3. Alle Diensten en Producten die (i) niet, niet juist of niet volledig in de Overeenkomst zijn opgenomen, maar naar het redelijke oordeel van Thuis-opladen.nl benodigd zijn voor de uitvoering van de Overeenkomst, (ii) niet, niet juist of niet volledig in de Overeenkomst zijn opgenomen omdat de door Klant verstrekte informatie niet juist en/of onvolledig is, en (iii) benodigd zijn omdat Klant haar verplichtingen voortvloeiende uit de Overeenkomst en/of deze Algemene Voorwaarden niet, niet volledig of niet tijdig is nagekomen, komen voor rekening van de Klant (‘Meerwerk’). Indien er sprake is van Meerwerk zal Thuis-opladen.nl dit aan Klant mededelen, waarna dergelijke kosten, indien niet mogelijk op de dag van de dienstverlening, separaat worden gefactureerd. Minder werk dan overeengekomen leidt nimmer tot een credit factuur.

5.4. Direct na het uitvoeren van de Diensten en inbedrijfstelling van de Producten volgt de oplevering (‘Oplevering’). Gebreken dienen bij Oplevering doch uiterlijk binnen twee (2) maanden na oplevering te worden gemeld bij Thuis-opladen.nl. Blijft een dergelijke mededeling uit, dan gelden de Producten en Diensten als geaccepteerd en kan Klant niet langer een beroep doen op een gebrek in de Producten of Diensten, anders dan op grond van Artikel 9. Acceptatie van de Producten en Diensten geschiedt in elk geval bij ingebruikname daarvan.

5.5. Thuis-opladen.nl behoudt zich het recht voor om de data waarop Diensten zouden worden uitgevoerd te wijzigen, zonder tot vergoeding van enige vorm van kosten of schade gehouden te zijn, indien de (weers)omstandigheden het uitvoeren van de Diensten niet, niet correct of niet veilig toelaten.

6. Herroeping

6.1. Klant heeft het recht een Overeenkomst die op afstand werd gesloten te ontbinden door een schriftelijke mededeling (waaronder begrepen per e-mail) te sturen aan Thuis-opladen.nl, zonder opgave van redenen, (i) ten aanzien van Producten binnen 14 dagen na ontvangst van Producten, doch uiterlijk voor Oplevering, en (ii) ten aanzien van Abonnementen binnen 14 dagen nadat de Overeenkomst tot stand is gekomen.

6.2. Als Klant reeds gebruik heeft gemaakt van de Diensten onder een Abonnement, dan is hij gehouden tot betaling van een evenredig deel daarvan, zijnde tot het moment van blokkering of beëindiging van die Diensten. Een eventueel door Thuis-opladen.nl terug te betalen bedrag zal – na verrekening met vorenstaande kosten – binnen 30 dagen na beëindiging door Klant aan Klant worden terugbetaald.

6.3. Indien Klant reeds gebruik heeft gemaakt van de Producten, de Producten zijn Opgeleverd, of de Producten conform specificatie van Klant zijn vervaardigd, vervalt het herroepingsrecht van Klant. Het herroepingsrecht vervalt eveneens indien de Producten zijn beschadigd.

6.4. Indien Klant een Product wenst te retourneren met gebruik van het herroepingsrecht, zal hij het Product in de originele staat en verpakking, met alle bijgeleverde accessoires, retourneren. Retourneren geschiedt voor rekening en risico van Klant. Een eventueel door Thuis-opladen.nl terug te betalen bedrag zal binnen 30 dagen na ontvangst van het Product door Thuis-opladen.nl aan Klant worden terugbetaald.

7. Medewerking van Klant

7.1. In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder ‘Elektriciteitscontractant', degene die het contract heeft afgesloten betreffende de levering van elektriciteit waarop de Producten worden aangesloten. Klant garandeert dat de Elektriciteitscontractant en de eigenaar van de Locatie, zich akkoord hebben bevonden met het leveren van de Producten en het uitvoeren van de Diensten (met inbegrip van eventuele Abonnementen zoals opgenomen in Artikel 17 e.v.) zoals omschreven in de Overeenkomst. Klant staat er eveneens voor in dat Thuis-opladen.nl de elektrische installatie tijdens het uitvoeren van de Diensten in- en uit kan schakelen. Thuis opladen.nl is niet aansprakelijk voor eventuele schade die ontstaat als gevolg van dit in- of uitschakelen.

7.2. Klant zal ervoor zorgdragen dat Thuis-opladen.nl of de door Thuis-opladen.nl ingeschakelde derden haar verplichtingen onder de Overeenkomst ongehinderd en veilig kan uitvoeren. Klant zal in ieder geval tijdig en volledig toegang geven aan het personeel van Thuis-opladen.nl tot de Locatie. De Locatie dient door Klant ruim te zijn afgezet en volledig ter beschikking te staan van Thuis-opladen.nl. Klant garandeert dat de elektriciteitsvoorziening geschikt is om het Laadpunt aan te koppelen, voldoende capaciteit heeft en optimaal functioneert en dat de Locatie voldoet aan de installatievoorschriften die door Thuis-opladen.nl aan Klant zijn medegedeeld. Verder garandeert Klant dat eventuele kruipruimten die Thuis-opladen.nl dient te betreden voor het uitvoeren van de Diensten toegankelijk zijn en vrij zijn van water.

7.3. Klant draagt zorg voor een overeenkomst met de netbeheerder en een leverancier ten behoeve van stroomvoorziening op de Locatie. Voordat de Diensten worden verricht of de Producten worden geleverd beschikt Klant over alle benodigde vergunningen, ontheffingen, beschikkingen en toestemmingen. Klant garandeert ook gedurende de looptijd van de Overeenkomst te blijven beschikken over alle benodigde vergunningen, ontheffingen, beschikkingen en toestemmingen.

7.4. Indien er voor gegevenstransport van het Laadpunt gebruik gemaakt dient te worden van randapparatuur van Klant, dan dient Klant ervoor zorg te dragen dat door hem gebruikte randapparatuur (zoals mobiele telefoons of computers) en verbindingen voldoende beveiligd zijn, waaronder tegen onbevoegd gebruik door derden en virussen.

7.5. Als Klant een schade, gebrek of onregelmatigheid aan een Product constateert, dient Klant de Thuis-opladen.nl klantenservice hiervan binnen twee (2) werkdagen op de hoogte te stellen. Indien zich (levens)bedreigende situaties voordoen, dient Klant direct contact op te nemen met de Thuis-opladen.nl klantenservice.

8. Tarieven en betaling

8.1. De in de Overeenkomst overeengekomen prijzen zijn – tenzij expliciet anders aangegeven – inclusief BTW en exclusief andere heffingen, rechten of kosten. Tenzij in de Overeenkomst anders bepaald, worden facturen na Oplevering verzonden en dienen facturen binnen 30 dagen na de factuurdatum volledig en zonder aftrek te worden voldaan. De dag dat Thuis-opladen.nl betaling ontvangt geldt als de dag van betaling.

8.2. Indien Klant een factuur niet of niet volledig binnen de betalingstermijn voldoet, is hij – nadat hij door Thuis-opladen.nl is aangemaand en betaling binnen 14 dagen na deze aanmaning uit is gebleven – van rechtswege in verzuim. Alle verplichtingen van Klant jegens Thuis-opladen.nl zijn in een dergelijk geval onmiddellijk opeisbaar. Klant is vanaf het moment van verzuim tot aan de dag van volledige betaling van de factuur de wettelijke rente verschuldigd over het niet betaalde gedeelte van de factuur ex art. 6:119 BW. Klant is vanaf het moment van verzuim eveneens de buitengerechtelijke kosten van invordering die Thuis-opladen.nl maakt verschuldigd conform het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.

8.3. Betalingen worden eerst in mindering gebracht op verschuldigde kosten voor buitengerechtelijk verhaal, dan op rente en ten slotte op het openstaande bedrag onder facturen.

8.4. Het is Thuis-opladen.nl met betrekking tot reeds tot stand gekomen Overeenkomsten in de hierna genoemde gevallen toegestaan om prijzen te verhogen:

  • 8.4.1. In het geval van wettelijke prijsverhogingen, waaronder begrepen verhogingen van toepasselijke belastingen en heffingen;

  • 8.4.2. in het geval de uitvoering van een Overeenkomst met meer dan één (1) maand wordt vertraagd vanwege handelen of nalaten van de Klant;

  • 8.4.3. eenmaal per kalenderjaar voor afgesloten Abonnementen, op basis van de ConsumentenPrijsIndex (CPI) van het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS), op basis van de prijsindex 2015=100.

9. Garantie

9.1. Gedurende een periode van twee (2) jaar na levering van de Producten, zal Thuis-opladen.nl zich ervoor inspannen eventuele materiaal- en fabricagefouten in de Producten binnen een redelijke termijn kosteloos te herstellen, dan wel, indien herstel naar het redelijke oordeel van Thuis opladen.nl niet mogelijk is, het Product vervangen door eenzelfde of een gelijksoortig Product. Gedurende een periode van zes (6) maanden na het uitvoeren van de Diensten zal Thuis opladen.nl zich ervoor inspannen eventuele foutief uitgevoerde Diensten binnen een redelijke termijn opnieuw kosteloos uit te voeren.

9.2. Het recht van Klant onder Artikel 9.1 vervalt in ieder geval indien (i) Klant Thuis-opladen.nl niet schriftelijk op de hoogte stelt van het defect binnen twee (2) maanden na ontdekking daarvan, waarbij de schriftelijke mededeling zoveel mogelijk details van het defect omvat, of (ii) de Producten door Klant worden doorverkocht.

9.3. De mogelijkheid tot kosteloos herstel of kosteloze vervanging geldt niet indien het defect samenhangt met één van de in Artikel 10.4 genoemde omstandigheden.

10. Aansprakelijkheid

10.1. Thuis-opladen.nl is slechts aansprakelijk voor directe schade die het gevolg is van een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van Thuis-opladen.nl onder een Overeenkomst. De beperkingen in dit Artikel 10 zijn van toepassing, tenzij de schade is veroorzaakt door opzet of grove schuld zijdens Thuis-opladen.nl.

10.2. De totale aansprakelijkheid van Thuis-opladen.nl onder of in relatie tot een Overeenkomst is beperkt tot het onder die Overeenkomst daadwerkelijk door Klant betaalde bedrag exclusief BTW (doch bedraagt in geen geval meer dan € 5.000,-), of tot het bedrag dat daadwerkelijk onder een verzekering wordt uitgekeerd indien hoger.

10.3. Thuis-opladen.nl is niet aansprakelijk voor indirecte schade, vermogensschade, gevolgschade, gederfde winst, gemiste inkomsten, gemist gebruik, gemiste besparingen, misgelopen overeenkomsten, verminderde goodwill, corruptie van software, verlies van data, schade door bedrijfsstagnatie, schade als gevolg van aanspraken van derden, waaronder gebruikers van de Producten (‘Eindgebruikers’) en schade verband houdende met het gebruik van door Klant voorgeschreven derden, zaken, materialen of software.

10.4. Thuis-opladen.nl is onder andere niet aansprakelijk voor schade of kosten ontstaan als gevolg van:

  • 10.4.1. onjuiste installatie of montage van Producten door of namens Klant, waaronder begrepen gebruik van onjuiste reserveonderdelen;

  • 10.4.2. onjuiste uitvoering van Diensten uitgevoerd door derden zonder de voorafgaande goedkeuring van Thuis-opladen.nl;

  • 10.4.3. onoordeelkundig of onjuist gebruik van Producten of Diensten, waaronder begrepen overbelasting en gebruik van Producten of Diensten in strijd met (veiligheids- ) instructies, handleidingen en andere toepasselijke voorschriften;

  • 10.4.4. gebruik van ongeschikte, niet gecertificeerde en/of kwalitatief ondermaatse hulpmiddelen, zoals laadkabels en aansluitingen, en/of defecten aan elektrische voertuigen of gebruikte hulpmiddelen;

  • 10.4.5. gebruik van Producten of Diensten voor ongeschikte doeleinden of in combinatie met niet geschikte elektrische voertuigen;

  • 10.4.6. normale slijtage, extreme slijtage van onderdelen, externe invloeden, waaronder begrepen ongelukken en vandalisme, of Overmacht situaties;

  • 10.4.7. het niet naleven van preventieve onderhoudsschema’s die van toepassing zijn op de Producten;

  • 10.4.8. verkeerde ventilatie of koeling van de Producten, zware vervuiling van de Producten door vuil of stof, blootstelling van de Producten aan een hoge mate van vochtigheid of water boven de tolerantie zoals omschreven in de specificaties;

  • 10.4.9. transport, voor zover dat transport niet door of namens Thuis-opladen.nl is verzorgd;

  • 10.4.10. puur esthetische gebreken die geen invloed hebben op het gebruik van de Producten; en

  • 10.4.11. handelen of nalaten door Klant of Eindgebruikers.

10.5. Indien een Product functioneert met behulp van de daarvoor noodzakelijke (communicatie- )infrastructuur, zoals een internetverbinding of elektriciteit, staat Thuis-opladen.nl niet in voor het ononderbroken of zonder storingen functioneren daarvan en is Thuis-opladen.nl niet aansprakelijk voor schade ten gevolge van storingen in communicatie van de infrastructuur.

10.6. De informatie op de website, applicaties en persoonlijke digitale omgeving die Thuis-opladen.nl beschikbaar stelt is met zorg samengesteld, maar Thuis-opladen.nl is niet aansprakelijk voor (i) de eventuele onvolledigheid of onjuistheid van deze informatie, en (ii) de niet of beperkt beschikbare toegang danwel gebrekkige werking van de website, applicaties of digitale omgeving.

11. Overmacht

11.1. Indien een tekortkoming in de nakoming van een Overeenkomst niet aan Thuis-opladen.nl kan worden toegerekend op grond van artikel 6:75 BW (hierna ‘Overmacht’), wordt de termijn waarin Thuis-opladen.nl haar verplichtingen onder de Overeenkomst dient te voldoen verlengd met de duur van de Overmacht. Indien de duur van de Overmacht langer is dan drie (3) maanden, kan elke Partij de Overeenkomst beëindigen zonder rechterlijke tussenkomst en zonder schadeplichtig te zijn, door middel van een schriftelijke mededeling aan de andere Partij.

11.2. Onder Overmacht wordt in ieder geval verstaan elke van de wil van Thuis-opladen.nl onafhankelijke omstandigheid – ook al was deze ten tijde van de totstandkoming van de Overeenkomst te voorzien – die de nakoming van de Overeenkomst door Thuis-opladen.nl blijvend of tijdelijk verhindert, waaronder wijzigingen in toepasselijke wet- en regelgeving, overheidsmaatregelen, natuurgeweld, oorlogen, onrusten, bezettingen, tekorten aan of problemen met transport, grond- of hulpstoffen, stakingen, tekort aan arbeidskrachten, onvoorziene leveringsproblemen, storingen van internet, elektriciteitstoevoer of verzenden en/of ontvangen van e-mail, storingen, wijzigingen, al dan niet met betrekking tot ondersteuning door derden, in door Thuis-opladen.nl gebruikte technologie, wijzigingen in enig protocol voor het gebruik en de uitwisseling van gegevens via informatie- en communicatietechnologie, alsmede Overmacht situaties bij leveranciers of derden ingeschakeld door Thuis-opladen.nl, waaronder begrepen wanprestatie of faillissement van, vertraging bij of beslag op goederen in gebruik bij laatstbedoelde leveranciers of derden.

11.3. Bij een Overmacht situatie is Thuis-opladen.nl gerechtigd het reeds door haar uitgevoerde gedeelte van de Overeenkomst of dat gedeelte van de Overeenkomst dat wel kan worden uitgevoerd (mits daadwerkelijk uitgevoerd) te factureren.

12. Beëindiging Overeenkomst

12.1. Elk der Partijen heeft het recht een Overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen door een schriftelijke mededeling (waaronder begrepen per e-mail) aan de andere Partij te sturen, zonder dat rechterlijke tussenkomst benodigd is en zonder schadeplichtig te zijn in verband met de beëindiging, indien: 12.1.1. de andere Partij surseance van betaling aanvraagt, haar faillissement aanvraagt, een derde haar faillissement aanvraagt, een aanvraag doet om te worden toegelaten tot de WSNP, of er beslag wordt gelegd op een materieel deel van haar activa / bezittingen;

12.1.2. de andere Partij tekortschiet in de nakoming van een verplichting onder de Overeenkomst en deze tekortkoming niet binnen een redelijke termijn na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand heeft verholpen. Indien Thuis-opladen.nl de Overeenkomst beëindigt op een van bovengenoemde gronden, wordt de verschuldigde som onder de Overeenkomst onmiddellijk en geheel opeisbaar.

12.2. Indien er sprake is van een duurovereenkomst tussen Thuis-opladen.nl en Klant, waaronder in ieder geval begrepen de Abonnementen zoals uiteengezet in Artikel 17 e.v., heeft (i) Thuis opladen.nl te allen tijde het recht de Overeenkomst te beëindigen met inachtneming van een termijn van drie (3) maanden, en (ii) heeft Klant – na verloop van de eerste vaste termijn van twaalf (12) maanden – te allen tijde het recht de Overeenkomst te beëindigen met inachtneming van een termijn van één (1) maand, voor zowel Thuis-opladen.nl als Klant niet tegenstaande het bepaalde in Artikel 12.1, en zonder opgaaf van redenen, door een schriftelijke mededeling (waaronder begrepen per e-mail) aan de andere Partij te sturen, zonder dat rechterlijke tussenkomst benodigd is en zonder schadeplichtig te zijn in verband met de beëindiging. Thuis opladen.nl heeft het recht een dergelijke duurovereenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen indien er sprake is van een gewichtige reden, zoals een wijziging in wet- of regelgeving waardoor Thuis-opladen.nl de Overeenkomst niet ongewijzigd kan of mag uitvoeren.

13. Privacy

13.1. Thuis-opladen.nl verwerkt in haar bedrijfsvoering persoonsgegevens van Klanten. Op basis van de AVG kwalificeert Thuis-opladen.nl als verwerkingsverantwoordelijke ter zake, omdat Thuis opladen.nl het doel en de middelen van de verwerking bepaalt. Klant begrijpt dat Thuis-opladen.nl de persoonsgegevens van Klant verwerkt omdat dit noodzakelijk is teneinde de Overeenkomst uit te kunnen voeren. Klant zal alle wijzigingen in (persoons)gegevens zo spoedig mogelijk aan Thuis-opladen.nl doorgeven. De wijze waarop Thuis-opladen.nl met de persoonsgegevens van Klant omgaat staat omschreven in het Privacy Statement van Thuis-opladen.nl, welk op Thuis-opladen.nl’s website geraadpleegd kan worden.

13.2. Bij het leveren van de Producten en het uitvoeren van de Diensten kan Thuis-opladen.nl gebruikmaken van derden. Indien een derde kwalificeert als verwerker onder de AVG, draagt Thuis-opladen.nl er zorg voor dat er een verwerkersovereenkomst met deze derde is aangegaan die voldoet aan de eisen die de AVG daaraan stelt.

14. Publiciteit en Geheimhouding

14.1. Producten kunnen worden geleverd en Diensten kunnen worden uitgevoerd in een door Thuis opladen.nl herkenbare en gekozen stijl, teneinde de Producten identificeerbaar te maken voor eenieder die bij een Laadpunt wil laden. Thuis-opladen.nl is gerechtigd op het Laadpunt (commerciële) communicatie, met inbegrip van reclame, van Thuis-opladen.nl, derden of partners te plaatsen. Partijen zijn gerechtigd het Laadpunt en de Locatie en de tarieven te gebruiken in communicatie richting derden.

15. Overige bepalingen

15.1. Indien een bepaling van deze Algemene Voorwaarden nietig wordt geacht, vernietigd wordt, of anderszins niet-afdwingbaar blijkt, blijven de overige bepalingen van deze Overeenkomst geldig en afdwingbaar. Partijen zullen de niet-afdwingbare bepaling vervangen door een bepaling die de bedoeling van deze niet-afdwingbare bepaling zo dicht mogelijk nadert, zonder dat de nieuwe bepaling op zichzelf niet-afdwingbaar is onder toepasselijke wet- en regelgeving.

15.2. Indien er op enig moment sprake is van gewijzigde omstandigheden, die bij het aangaan van de Overeenkomst niet konden worden voorzien, waardoor redelijkerwijs niet langer van Thuis opladen.nl verlangd kan worden dat zij de Overeenkomst (ongewijzigd) uitvoert, heeft Thuis opladen.nl het recht om de Overeenkomst niet of in gewijzigde vorm uit te voeren. Thuis opladen.nl zal daarover tijdig met Klant in gesprek treden en Partijen zullen daarbij de redelijkheid in acht nemen.

15.3. Thuis-opladen.nl is gerechtigd de rechten en verplichtingen uit hoofde van de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk over te dragen of over te doen gaan aan een derde, waarbij Thuis opladen.nl jegens Klant aansprakelijk blijft voor de nakoming van de verplichtingen uit die Overeenkomst door deze derde. Indien en voor zover noodzakelijk geeft de Klant hierbij reeds bij voorbaat toestemming voor overdracht van diens rechtsverhouding met Thuis-opladen.nl aan een derde. Het is Klant niet toegestaan om enige rechten of verplichtingen uit hoofde van deze Overeenkomst te bezwaren of over te dragen aan een derde zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van Thuis-opladen.nl. Deze bepaling heeft effect als bedoeld in artikel 3:83 lid 2 BW.

15.4. Het is Thuis-opladen.nl toegestaan deze Algemene Voorwaarden eenzijdig te wijzigen. Wijzigingen zullen voor inwerkingtreding van de wijziging op de website bekend worden gemaakt. Wijzigingen van de Algemene Voorwaarden gelden ook ten aanzien van reeds tot stand gekomen Overeenkomsten. Indien Klant een wijziging niet wenst te accepteren, heeft Klant het recht om de Overeenkomst binnen één (1) maand na inwerkingtreding van de wijziging te beëindigen door dit schriftelijk aan Thuis-opladen.nl mede te delen.

16. Toepasselijk recht en geschillen

16.1. Op iedere aanvraag voor een Offerte, Offerte, order, Overeenkomst, deze Algemene Voorwaarden en de daaruit voortvloeiende rechtsverhouding tussen Partijen is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

16.2. Eventuele geschillen tussen Partijen die niet in onderling overleg kunnen worden opgelost, zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in Nederland.

17. Dienstverlening zonder Abonnement tot het uitvoeren van onderhoud

17.1. Indien Klant geen Abonnement tot het uitvoeren van onderhoud bij Thuis-opladen.nl heeft afgesloten, dan kan Klant, in geval van een defect aan het Laadpunt, contact opnemen met de klantenservice van Thuis-opladen.nl met het oog op het verhelpen van het defect.

17.2. Indien Thuis-opladen.nl vaststelt dat het defect is ontstaan door een gebrekkige uitvoering van de Diensten door Thuis-opladen.nl binnen de garantietermijn voor Diensten zoals in Artikel 9.1 opgenomen, dan zal Thuis-opladen.nl voor eigen rekening het defect trachten te verhelpen.

17.3. Indien Thuis-opladen.nl vaststelt dat het defect niet is veroorzaakt door een gebrekkige uitvoering van de Diensten door Thuis-opladen.nl, of het defect zich buiten de garantietermijn voor Diensten zoals opgenomen in Artikel 9.1 heeft voorgedaan, dan zal Thuis-opladen.nl de storing voor rekening en risico van Klant trachten te verhelpen.

18. Software updates/upgrades

18.1 Voor toepassing van dit artikel wordt verstaan onder: 18.1.1 ‘Update’ een aanpassing van of toevoeging aan de software die de software en de functionaliteiten daarvan niet wezenlijk verandert; en 18.1.2 ‘Upgrade’ een verbetering van de software door het toevoegen van een functionaliteit.

18.2 Thuis-opladen.nl is gerechtigd om Producten te voorzien van een Update indien nodig. Thuis-opladen.nl kan Klant verzoeken om Updates zelf uit te voeren, waarvoor Klant nadere instructies zal ontvangen van Thuis-opladen.nl of van de fabrikant.

18.3 Eventuele Upgrades kunnen door Klant worden aangeschaft tegen een nader overeen te komen meerprijs. Thuis-opladen.nl garandeert niet dat Upgrades geschikt zijn voor oudere versies van de Producten (i.e. geen achterwaartse compatibiliteit).